Abyste u nás nakoupili co nejpohodlněji, používáme cookies. Nastavení používání cookies můžete upravit v nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací

OK

20. 08. 2014

Největší fitness mýty

Mýtus č. 1 - Běh na běžeckém pásu zatěžuje klouby méně.

Časté běhání na pásu způsobuje svalovou nerovnováhu a škodí Tvým schopnostem pro běh v terénu. Rotační pás při běhu tlačí chodidla směrem dozadu, což způsobuje zvýšenou námahu pro kolena.

Mýtus č. 2 - Pokud se nepotíš cvičíš špatně.

Pocením se tělo ochlazuje a je typické zejména u aerobních aktivit. Pokud se při tréninku nepotíš, je možné, že máš méně potních žláz než jiní. Nejlepším ukazatelem toho, jak tvrdě trénuješ, je měření srdečního tepu. Investuj do sporttesteru!

Mýtus č. 3 - No Pain - No Gain.

Pro pocit kvalitního tréninku Tě nemusí na druhý den bolet celé tělo. Bolest není indikátorem úspěchu či výsledků. 
Bolest svalů po cvičení je způsobená mikroskopickými trhlinkami ve svalové tkáni, které se objevují zejména poté, co začneš provádět nový druh pohybu, na který Tvé svaly nebyly zvyklé, nebo přeženeš-li to s intenzitou. Pokud Tě svaly bolí po každém cvičení, pravděpodobně neměly dostatek času na regeneraci.

Mýtus č. 4 - Sklapovačky Tě zbaví tuku na břiše.

Cviky zaměřené na břišní svalstvo Ti k “pekáči” na břiše nepomůžou. Břišní svaly jsou skyté pod vrstvou tuku, je tedy nutné snížit procento celkového tělesného tuku. Cestou je přidání kardio cvičení a vhodná úprava jídelníčku.

Mýtus č. 5 - Ženy nemají cvičit s těžkými váhami.

Většina žen stále žije v přesvědčení, že cvičením s většími vahami získají vzhled kulturistky. Pro zvyšování svalového objemu je klíčový testosteron. Pro ženy je tedy téměř nemožné takového vzhledu dosáhnout. Ženy kulturistky tráví v posilovně hodiny a užívají hormonální suplementy.